Krokus växer i rabatten...

Vi sjunger för glatta livet på förskolan... Om tussilagon, vitsippan och krokusen.... krokus växer i rabatten, å vad fin du är, är så glad för sol och vatten, nu är våren här....  Blåsippor är givetvis med liksom vi sjunger om tranorna. 
 
 
Det är en så där fantastisk vårdag och jag cyklande hem tidigt från jobbet idag. Kunde konstatera att många sökt sig till parkbänkar och njutningsfulla platser i solgasset. Några sittandes med en kopp bredvid sig. Ansiktena  är riktade rätt mot solens ljuvliga strålar, hungrande efter stärkande D-vitaminer. Avslappnade sitter de där och ser så fria ut, låter alla bekymmer rinna av sig. Några med uppknäppta jackor och jag kan ana att vissa tonåringar borde som barnen på förskolan veta, om de kan sin vårsång vill säga, att riktigt ännu kan vi inte gå utan strumpor och skor då blåsippor aldrig snuva kan få….
 
Jag stannade till lite med cykeln för att njuta i Norrekattspark ett stenkast från vårt nya hem, innan jag tog de sisa tramptagen hem för att avnjuta ett härligt glas med citronvatten på balkongen. 
 
Nu är det gott att leva!
Så passa på nu och njut om du kan?
D-vitaminbrist ökar risken för cancer, hjärtsjukdom, depressioner, autism, förkylningar, övervikt, benskörhet och förtida död. Ut i solen och fånga tillräckligt med D-vitamin till kroppen, den gör dig och din familj piggare och friskare. 
 
Här får ni ett recept på en härlig energikick:
Hacka 300gr valnötter och häll ner i en glasburk
rör ner 7 skalade citroner som är hackade i småbitar 
3 msk honung röres ner 
Ät 2-3 msk varje morgon för att hålla dig frisk, den renar kroppen och ger ny energi. 
Förvara blandningen i kylskåpet, annars möglar den. Jag vet! :D 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Härligt sprudlande vårinlägg, kryddat med fina bilder. Jag lovar att lapa D-vitaminer för jag vill inte bli överviktig. Ni verkar bo perfekt av många orsaker. Kram Bobo

Svar: Måste erkänna att det känns som vi bor perfekt. Det inser jag nu... Göran har tjatat om detta i en veckas tid nu, men jag försöker att inte låta alltför positiv för att inte bli besviken om det är något som visar sig inte vara så bra som det verkade från början... Hi hi 😃 Men visst känns det kanonbra Bobo. Hoppas det håller i sig. Jag brukar vara positiv Men man vet ju inte om det helt plötsligt visar sig vara så att grannarna slår och sparkar i väggarna, festar varje helg och spelar musik eller bjuder in sig själva på kaffe över balkongräcket. Hi hi
Ha en underbar helg Bobo
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: