I går firade vi!

Vi startade förmiddagen genom att vara på Handelsbanken vid 10.00. Köparna ville så gärna att de sista pappren äntligen skulle skrivas på, samt de ville få tillgång till nycklar och till sin nya bostad för inflyttning under helgen. Tänk en gång var det vi som var så ivriga att få komma iordning i vårt kära hus. Nu var det det här härliga paret Anna och Ted som satt framför oss på banken som skulle få bygga upp ett hem tillsammans på det mest perfekta stället på Brogård. 

Efter bankbesöket strosade vi runt på stan en stund, tog en fika på cafe´, riktigt mysigt hade vi det. Kollade in vitrinskåp för att få tillgång till mer skåp till förvaring, då vi är vana att ha lite mer köksskåp. Lunchen intogs på Lotus som är en mycket trevlig asiatisk resturang. Buffén är sagolik där man får äta av alla sorter utan att behöva hoppa över sushin som jag bara älskar. En flaska vin beställdes in för att fira. Jag måste erkänna att mina kinder blossade upp och när vi gick därifrån slank vi in på Resia och beställde en veckas resa till Mallis i september. Direktflyg från Halmstad passar oss alldeles ypperligt dessutom förlänger vi sommaren på detta sätt genom att ta oss till medelhavet innan senhösten tar över sinnet. Dörr i dörr finns Smarteyes här beställde jag nya solglasögon. Måste erkänna att jag inte hade en aning hur de såg ut när jag kom hem. 

 

 

Brorsan kom in på ett glas vin under seneftermiddagen, han var mycket nyfiken på vår lägenhet och så fick jag mig några härliga dansanta buggturer på vardagsrumsgolvet innan det blev dags för en kopp te och Let's dance på tv´n. 

Tidigt i morse vid frukosten kom vi på att Göran tagit en bild med telefonen för att jag skulle kunna se om jag tyckte att glasögonen passade. Ha ha ha!

Ja, det är inte så lätt att se om man inte har rätt styrka i bågarna när man ska prova… ibland känns det som rena gissnings-tävlingen när man ska välja nya glasögon. 

Så här ser de dock ut …. de blir dock mörka glas i, med rätt styrka, härligt!  

 
I dag kommer de första tavlorna upp på väggen... Först på plats kommer Dan Reed. 
 
trodde vi...
Jäklar det är cementväggar överallt i lägenheten och det blir enorma hål... här krävs plugg och rejäla skruvar för att få till de här porösa cementväggarna. På det igen, med riktiga grejer. 
 
Ska bli intressant att se när det blir klart... I kväll blir det dock final av melodifestivalen på tv. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Lycka till med allt i framtiden! Är dock en smula

Svar: En smula vad??? Orolig, övertygad, sorgsen, avundsjuk ... Ja här kan man lägga till lite vad man känner .... Måste vara överförtjust i er nya lägenhet 😜
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: