Nytt fokus.... nytt arbete, nytt lärande...

Så har ja då äntligen bestämt mig... 
 
Det hela började med att vi en dag i början på maj fick veta att vår chef inte längre skulle få fortsätta att vara vår chef till hösten. Kommunen hade pekat med hela handen och talat om att Klackerups förskola skulle ingå i språkspåret och med en förlängningen till Nyhemsskolan med en ny rektor.
 
Det hör till saken att min fantastiska rektor är en underbar man som lyssnar in, utmanar och vill att vi ska prestera på toppen av vår egen nivå. Kent står för alla barns rätt till lärande, pedagogisk egen reflektionstid, tid för förberedelse och dokumentation dessutom ska vi utvecklas tillsammans i kollegigala möten som utvecklar hela verksamheten. Vem vill inte ha en sådan chef?
 
Och nu skulle vi få en ny rektor...  Kanske det kunde blir riktigt utmanande och roligt i sig? 
 
Kent erbjöd mig efter några dagar att fortsätta som medarbetare på Teknikförskolan där han ska lägga alla sin energi framöver.  Det visade sig att en kollega där skulle gå i pension efter semestern. Jag var dock tvungen att "söka tjänsten som vanligt", men tjänsten var min om jag ville ha den. Ville jag? Jag kände mig oerhört smickrad och glad. 
 
Jag kastade in ansökan... samtidigt fick jag se att de sökte en tjänst på Vallåsskolan... Varför inte? hi hi...
 
Döm om min förvåning när jag blev uppringd två dagar senare och blev erbjuden två lärartjänster på mellanstadiet på Vallåsskolan... med nya utmaningar och ett fantastisk lönepåslag. Jisses! Detta satte alla känslor och funderingar på prov... vilken vånda. 
 
Så nu har jag vägt alla för och nackdelar mot varandra till de olika lärande uppdragen  
semestertjänst - ferietjänst
lön
chefskap
pedagogiska utmaningar
kollegor
skola -förskola
Ja det är många frågor att fundera över...
 
Och nu har jag bestämt mig... äntligen! Det känns otroligt skönt när man väl har bestämmt sig...
 
Min nuvarande familjesituation är ganska turbulent just nu, min stora kärlek kommer att bryta upp om fjorton dagar, lagom till semestern flyttar han ut med sina barn. Därför har jag beslutat mig för att ta chansen att gå vidare men kanske inte på alla plan. Jag måste behålla en viss trygghet och stadga i mitt liv även om jag är en person som gillar mycket utmaning.
 
Jag kommer att behålla en fantastisk chef som ser vad jag gör och vet mina ambitioner och vet vad jag vill med mina utmaningar.  Jag har ännu inte landat in med hur framtiden kommer att se ut.  Jag har fått två utmaningar... antingen gå in i en befintlig 3-6 års grupp med fantastiska pedagoger eller starta upp en helt ny avdelningen med nya kollegor och med massor av utmaningar som det ger. Teknikskolan ska nämligen få två nya avdelningar i nybyggda paviljonger under hösten.
 
Jag behöver semester nu... så kanske allt faller på plats...  Jag kommer att utmanas i nya tankar och lärande med teknik som bas. 
 
Gå gärna in och se på denna film så kan du se vad jag ska hålla till... min chef och min nya arbetsplats är representerade i filmen från Skolverket.  
 
 
 
Jag går mot nya utmaningar ... Nytt fokus.... nytt arbete, nytt lärande... Teknik
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Otroligt mycket som händer i ditt liv just nu. Alltid skönt när man bestämt sig när det gäller jobb och utbildningstankar. Hoppas du hinner landa i allt annat också i sommar. Kram Bobo

Svar: Mycket är i förändring... Hoppas att hösten kan ge mig lite stadga 😁 kram
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: