Sjukskriven igen…

Andningssvårigheter, slem och hosta tycks aldrig ta slut denna vinter. Nu har läkaren skrivet ut hostmedicin med morfin samt en remiss för lungröntgen. Hon hoppas även denna gång på att jag ska bli bättre och har satt upp ett återkopplingssamtal om två veckor. Jag ska givetvis fortsätta med mina astmamediciner som nu har blivit till ett gediget apotek. Blir det trots detta inte bättre ska jag skickas över till Lungkliniken som då ska vara proffs på detta.  

Ja ni hör ju…  Jag är snart inne på mina tre månaders förkylningssymtom och det tycks inte ge sig… Längtar så efter värme och ljus och lättnad för andningen. Barnen på arbetet som ständigt snorar och hostar underlättar inte i min läkning precis, det tycks bara gå runt, runt.

Så vad gör man när man sitter här hemma i lugn och ro? Hamnar framför datorn och hux flux har man gjort av med massor av pengar…

Min efterlängtade drömdator har nu beställts och förhoppningsvis finns den för leverans till mig redan under morgondagen… :D

MacBook Pro

Jag har valt modellen med 15 tumsskärm där jag snart kan se mina högupplösta bilder med ännu större detaljskärpa. Retina-skärmen minskar reflexer samtidigt som den har otrolig bildkvalitet och färgåtergivning.

Dessutom köpte jag även till en Ipad air 2. Så nu kan allt samarbeta med varandra, mobil, dator, surfplatta och tv.

 

Måste erkänna att jag blivit frälst på Mac både när det gäller deras fräscha design men också för de otroligt flexibla och fantastiska funktioner där prestanda och kvalitet överglänser andra märken totalt.

Låter kanske som jag brukar shoppa loss totalt… Men nej, det är en efterlängtad present till mig själv. Göran tyckte att jag kunde unna mig denna nu när vi sålt huset. Vilken fantastisk man! 

Kanske hade han en baktanke vad vet jag? 
Tror dock han vill lägga beslag på min gamla Toshibadator för eget bruk. Hi hi :D 

 

Kommentera här: