Pånyttfödd!

Tänk, jag känner mig som pånyttfödd...  Det är som att kliva in i en ny kropp. Känns väldigt konstigt, knepigt på något vis att kroppen är ett verktyg som vi är så otroligt beroende av.  Det glömmer vi lätt när livet leker och kroppen gör som vi själva vill. 

I dag har jag arbetat igen... Barnen på avdelningen är snuviga och hostiga men jag hoppas att jag klarar det och att kroppen min har fått tillräckligt med medicin, vitaminer och kärlek så att jag fixar detta. Eftersom jag öppnade idag på förskolan så slutade jag redan vid 14, det innebar att jag hann slinka in på stan en sväng. Det var de härliga vårkängorna som jag inte kunde släppa tanken på. Lite dyra så att jag har varit tvungen att fundera på saken… men ju mer jag funderar desto mer tycker jag om dem. Nu stod jag alltså inne i butiken igen, provade och funderade igen. 
När jag kom hem igen fanns de i min ägo tillsammans med en ny härlig sjal.
 
 
 

 
Göran var positiv till valet. :D 





Kommentera här: