Blomsterbalkong...

Det är något magiskt när våren infinner sig...
Jag bara älskar när det knoppar sig och man kan ana den första grönskan. Något som jag längtat efter är att få se mina magnolior blomma. Förra året blommade endast en, den vita. Så i år var spänningen stor, skulle ytterligare någon av de andra två slå ut? Hade vi kanske gjort något dumt när vi grävde upp dem från rabatten och satte dem i urnor för att ta med dem till det nya boendet. Skulle de klara flytten och kunde de klara de förutsättningar som balkongen kunde erbjuda.  
 
 
Lyckan var stor när jag såg att det knoppade sig på den vita... 
 
Och sedan slog den ut, så vackert på bar gren.
Dagen innan vi for till Italien för en härlig go semester så fanns de där, de första röda knopparna. Helt plötsligt blev jag nervös att jag skulle missa hela härligheten...
 
 
I Italien fick vi uppleva en fantastisk grönska...
På bar gren blommade t.ex. Judas träd
 
 
Så magnifikt!
 
 
I alla trädgårdar trängdes citrusträden tillsammans med vin och blåregn
 
 
 
Dessutom kunde de konsten att smycka sina balkonger 
 
Jag blev ivrig att smycka balkongen ytterligare vid hemkomsten.
Då hade det skett utan att jag hade hunnit fundera ytterligare så fanns de där...
 
Även den tredje Magnolian hade slagit ut hemma på balkongen. 
 
 
De olika Magnoliorna är vackra var och en på sitt sätt 
 
 
På balkongen har även pelargonian sin givna plats 
 
Nu längtar jag till sommarvärmen så att även mitt egna citronträd kan flytta ut tillsammans med denna skönhet...
 
 
 

Kommentera här: