Kontrasterna från förra veckans vinterväder i Kiruna är slående…

Kontrasterna från förra veckans vinterväder i Kiruna är slående…

Morgonens cykeltur till arbetet strax efter kl 6.00 i morse var ganska behaglig i 7 gradig värme. Redan kvart över 6 släcktes gatlyktorna och solljuset strilande i rött vid uppgång. Jag måste säga att man blir glad ända inifrån.  Ett lugn infinner sig… Ja det är som att tanken på kommande sommar och värme tinar upp hjärtat. Eftersom jag var tidig idag var jag hemma redan vid 2 på eftermiddagen. Slängde av mig jackan efter cykelturen och hängde kameran runt halsen för att ge mig ut på baksidan av huset… letade mig vidare ner mot ån… och bara njöt… Här kan du se några av bilderna som jag tagit…

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Liden:

Jag förstår att det var som att jämföra dag och natt. HBK och Halmia. Bra tajmad hemgång. Fina vårbilder. Helgkram Bobo

Svar: 😃👍
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: