Bilder och Photoshop?

Efter att ha läst in mig lite på min senaste litteratur, fyndat på bokrean, börjar jag nu se nya bilder i fotografierna… Är otroligt glad att dessa två böcker kunde ge mig så mycket. Jag älskar dem! Kan man säga så om böcker. Ny kunskap, nya utmaningar. Härligt!

                                        

Jag önskar nu bara att jag hade haft en riktig systemkamera… Så alla ni som läser detta och har någon som helst information om vad som kan vara lämpligt att börja med… en bra, inte alltför svår användbar, system -digitalkamera att börja sin fotobana med… lämna gärna en kommentar om vad du anser kan vara lämpligt.

Jag har även förstått att det är Photoshop som gäller i bildbehandlingsprogram.

Gratiskurser finns även på nätet: Photoshop för alla. Den här kursen är baserad på en bok: Photoshop CC från början. Kursen riktar sig till oss som är helt nya på Photoshop. Här får vi veta allt vi behöver kunna för att bildbehandla snyggare bilder på ett effektivt och trevligt sätt. Jag har startat upp kursen på datorn och kan bara konstatera att oj vad man kan fixa och trixa och få till kanon bilder i detta program.

Är du intresserad? Här hittar du kursen:

http://guld.moderskeppet.se/kurser/kurs/photoshop-cc-fran-borjan/

Här bjuder jag på några nya bilder men nytt tänk… 

 
Vår fantastiska natur på baksidan av huset...
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här dagen var det ren njutning att sätta sig på cykeln till jobbet. Vår i luften, solens uppgång och de första tranorna är på plats i Sverige. Så underbart!!! Solen återvänder...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trade Center eller i folkmun kallad Jörgens pinne intill högskolan i Halmstad.
 
 

Kommentera här: