Veckorna rusar på...

Veckorna rusar på i allt för högt tempo kan jag tycka ibland...
I förra veckan hade vi tre charmiga damer på besök. Medelåldern flög upp så det stod härliga tider till. Deras kaffe och kakintag var inte nådigt, så smakerna gick nog hem .... härligt att se dessa virila damer och höra deras anekdoter i olika samtalsämnen. 
 
Görans gamla faster Karin gör ett djupt intryck på mig, viril och charmig i sina ståtliga 96 år.
 
Carolinas moccatårta tyckdes smaka bra, likt min egen rabarberpaj och vinerbrödslängden. 
 
På fredagen hann jag även med att smyga iväg för en lugn ensamstund vid havet...
 
Med mig ut hade jag med mig lite gott
 
Vattnet kändes helt ok.... Nog ska det gå att få till ett dopp eller två. 
 
I helgen försökte vi oss också på en liten golfrunda... 
 
Härligt väder, charmigt sällskap och lugn och ro i trevlig natur, då går det att njuta...
 
På söndagen fick vi för oss att bege oss till Simlångsdalen för ett lite loppisbesök (tydligen årligt förekommande). Detta var mitt första loppisbesök på denna ort och troligtvis den sista. Hundratals, kanske tusentals hade vallfärdat till denna lilla håla och Jisses vad skit! Jag skulle inte velat ha något om de så kastade det efter mig. 
Marknader har jag inget emot då jag bott i Nossebro som har den stora äran att under sista onsdagen i varje månad låta liv och rörelse i det lilla samhället och i bygden för övrigt bjuda på en av landets ståtligaste marknader. Här kan du fynda det mesta - väskor, skor, kläder, blommor, godis, tyger, mat som till exempel korv, grönsaker och frukt, presenter och prydnadssaker, pappersvaror, leksaker, handarbeten, hemtextil och mycket, mycket mer.
 
Vi bestämde oss snabbt för att ta oss hem igen.. dock när vi passerar utgången står det en dam och försäljer Carolinas älskade toppar. Jag kunde inte gå förbi... Carolina kommer nämligen ner till Halmstad nu på fredagskväll, så det fick bli några lådor enkom för hennes skull...
 
 
Jag har även hunnit njuta av våra härliga färger i trädgården... 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Många fina bilder, men ingen slår Göran och de tre damerna. Vilken fin sommar vi haft. Kram Bobo

Kommentera här: