Så kom jag då iväg till slut….

Fortfarande på darriga ben och med en förkylning som försökte dämpas av både mina egna intensiva huskurer och apotekets samling av värktabletter och förkylnings medikament så var jag äntligen på väg. 
Tågresan gick fantastiskt bra utan varken förseningar eller utdragen väntan mellan tågbyten. Jag till och med klarade galant av att ta mig fram med tunnelbanan där den röda markeringen förde mig till Östermalm och med ett avhopp på rätt station (Tekniska högskolan) vandrade jag sedan de sista meterna till fots och ringde på dörren hos min kära dotter. Måste erkänna att man känner sig ganska nervös för hur det skall gå i den stora staden, här är man rätt liten på denna jord.

Så skönt att få krama om henne! Och visst hade hon julpysslat lite… Adventsljusstaken stod i fönstret och väntade på att få tändas lagom till 1:a advent, röd duk och ljus på bordet och gosedjuret i fönstret hade fått sig lite glitter kring huvudet likt en tärna.

Nu skulle jag få bli ompysslad…. 50 åringen var redo för en helg som barnen ordnat.

En heldag på Sturebadet erbjöd välgörande behandling för hela kroppen. I den anrika miljön fick jag en upplevelse något utöver det vanliga. Aromarum med god relax gjorde att min andning blev lättare och bättre.

 

Under dagen fick jag en helkroppsinpackning med ungersk Moor Mud-lera. Ansiktsrengöring, ansiktsmask och ansiktsmassage. Därefter applicerades en mineralrik creme och energigivande olja. Skönt för stela muskler och leder.

 

Så var det dags att sminka upp och fixa till sig…

Efter en snabb sväng in på Östermalms Saluhall för köp av lite god sallad, ost, parmaskinka och ett glas vin så bar det sedan iväg i taxi till Kungliga Operan.
 
 
 
Här fick jag vara med på urpremiären på Raymonda.

En kärleksfull hyllning till den klassiska baletten. En berättelse om en kvinna som dras till två olika män. Kärleksproblemen går igen i kulisserna och även ballerinan som spelar huvudrollen måste göra samma svåra val. Publiken följer dramat både på och bakom scenen i en unik upp­sättning.

 

I pausen fick jag härligt fint tilltugg som RÄKSMÖRGÅS på danskt rågbröd och ett glas vin.  Vilka fantastiska barn som ordnat detta till sina kära mor.

 

Jag passade även på att shoppa lite när jag ändå var här uppe i Stockholm. Det kan man ju inte missa…

Tittade även på julskyltning på NK

 
 
 
 
 
 
Tack kära barn för en fantastisk födelsedagspresent. <3 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Jag förstår att du blev supernöjd med alla de överraskningarna från dina barn. Vilken tur att du kunde komma iväg. Det blir härliga minnen för dig. Fina bilder. Kram Bobo 26 år.

Svar: :D mycket mysigt!
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: