Då var sommaren slut….

Då var sommaren slut….

Jag har börjat jobba igen och vet du,  jag tycker det är riktigt kul att vara tillbaka i de gamla gängorna igen. Nya utmaningar från chefen och barnen och kollegorna. En vecka i vanliga gamla rutiner eller gör jag något som jag inte brukar?

I slutet på veckan fick jag en fråga från vår rektor: Ni som jobbar mycket med ”verkligheten” kommer ni att ta upp något om valet med barnen på Blåklockan?

Bara genom att få den frågan gick jag igång med en alldeles fantastisk iver och arbetslust och på bara några timmar hade jag tillsammans med min kollega klurat ihop en verksamhetsplan som kändes riktigt bra.

Det visade sig att chefen I så fall skulle vilja tipsa om oss till Lärarnas tidning, som i sitt temanummer om riksdagsvalet tänkte intervjua några lärare i olika stadier och skolformer som på något sätt kommer att ta upp detta i sin undervisning/verksamhet.

Hoppsan!

Redan dagen efter ringde en reporter upp från tidningen och vi kom överens om att vi skulle skicka över vårt material vi skissat på för höstens arbete med barnen.  

Efter några timmar kom svaret: Stort tack! En fotograf kommer att höra av sig till er nästa vecka.

Ha ha som det kan gå… 

Tack vare inspiration och en chef som vet hur man kan få mig att gå igång och vet vilka knappar man ska trycka på.

Det ska bli riktigt kul och se vad vårt arbete kan leda till under hösten. 

 

Kommentera här: