Panik!

Jag har precis gjort mig klar för att gå till jobbet… frukosten intagen, kläderna på och tandborstningen gjord,  sminket på plats, bara en snabb fixning med håret och på med glasögonen igen…. Och då, Pang! Står jag med två delar av bågarna i händerna. S----kit också!
 
Jag har inte många minuter till godo… som tur är har min kära sambo lite tid kvar innan han ska sätta sig på cykeln… fram far silvertejpen. Svajigt mycket svajigt sitter så glasögonen på näsan… Glasögon är något som är ett måste i mitt fall. Dessutom är de progressiva och på detta vis inbillar jag mig att det är än mer handikappande när de inte sitter i rätt vinkel och i rätt fokusområde… Kan jag ha rätt? Illamående kommer jag till jobbet och känner mig helt förvirrad då bågarna än en gång faller samman… ingen tejp i världen kan hjälpa denna gång.
 
Barnen tar det hela med ro och tycker att fröken ser rolig ut utan glasögon… dessutom kanske de kan hitta på och göra lite bus om inte fröken ser något… Otroligt handikappad bestämmer jag mig för att kompa ut förmiddagen, ta mig direkt till en butik i centrum när de öppnar och som förhoppningsvis kan hjälpa mig i denna frustration.
 
 
Otroligt hjälpsamma fixar de till en likadan gammal båge som jag kan ha under tiden, flyttar över mina egna glas och trycker i dessa i den provisoriska bågen och fixar snabbt en undersökning hos optikern. Nu gäller det bara att hitta en riktigt bra båge som passar mitt fejs.
 
 
Tjejen i butiken är mycket hjälpsam.
 
-Eftersom du är en sådan färgstark person i dig själv, måste du ha en båge som passar både ditt yttre och ditt inre…
 
Ha ha ha, hur kunde hon läsa av mig så lätt. Jo då, någon kärring vill jag inte vara.
 Ni som har varit inne i en affär med bara glasögon har säkert upptäckt att när man varit där inne en stund tycker man nästan att alla glasögonbågar ser lika dana ut till slut… man vet varken in eller ut… Tillslut vill man bara säga, välj åt mig… 
Mobilen åker fram…. Man ser ju inte själv hur man ser ut eftersom man inte har sina glasögon på sig… Foto efter foto granskar jag i mobilen…
 
Nja och hmmm Och nästan desperat önskar man att någon trevlig, sexig, käck man eller kvinna kommer in genom dörren och säger… den där bågen, är som gjord för dig! Den ska du ta. Jag tittar mig lite desperat runt… ingen i den kategorin.
 
Utom då den trevliga snygga tjejen bakom disken. 
Och då säger hon orden… Den där bågen är otroligt snygg, sticker ut lite och den passar dig otroligt bra… den är bara du.
Tack det var precis det jag behövde…
Jag skickar ett mms till Göran och får tummen upp i retur. Japp dessa får det bli. Dagen är räddad.
 
 
 Dessa får de bli...  :D

Kommentera här: