Vad betyder en besvikelse eller två...

Solens strålar genom skogspartiet på baskidan gorde att man blev på riktigt bra humör i morse. En god frukost och vi var laddade för att gå på bomässan på Halmstad Arena.

 

Inte hade jag några direkta förväntningar men ändå… jag blev besviken. Visste igentligen inte vad jag hade väntat mig, men när vi gick därifrån var känslan ändå lite av den som jag upplevde i gårkväll. Lite lurad på konfekten…

 

Inte ens denna fika kunde vända känslan.

Bänkad i soffan framför tv´n. .. glögg, pepparkakor och ädelost och en stor potion förväntan..

En förväntan som sjönk ju längre in i programmet jag kom.

Vi hade med stor förhoppning  bjudit in Görans bror med sambo  för att inta en god måltid, ett  glas vin, för att sedan sjunka ner i vardagsrummet och avnjuta kvällen tillsammans i gårkväll.

 

 
 

Deltagarna i årets första program,  Så ska det låta, var inte alls så underhållande som jag hade hoppats på… kanske programmets underhållningsvärde kan växa med kommande avsnitt.   Besvikelsen var att deltagarna enligt mig inte kunde förmedla en genuin egen tolkning av Lill Lindfors låtar eller var mina förväntningarna allt för höga. Det blir ju lätt så att det är inte är så enkelt att få en serie att fungera år efter år. Det krävs rätt sorts artiser som verkligen bjuder på sig och en produktion som kan förmedla en viss känsla på rätt sätt. Jag hoppas programserien kommer att växa…  


Vad betyder en besvikelse eller två... 

För jag vet att på lördag kommer jag ännu en gång sitta bänkad inför nästa program och hoppas kunna få njuta av nästa artists låtskatter. Kanske kommer det en skatt som förmedlar en äkthet som ger rysningar in i själen… Jag är ännu en gång öppen för att ta emot den känslan. 

 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Det är alltid svårt att leva upp till en succé. Vi följde inte första säsongen men har suttit bänkade de två andra. Många härliga ögonblick. Jag tyckte att Ulf Dageby var klart bäst i lördags. Tänk om man själv fick välja vilka artister som skulle vara med. Då hade bara Ulf D i denna säsong (möjligtvis) fått ett samtal från mig. ;) Vilka hade du och Göran bjudit in?

Svar: Ja Bobo!Skulle vi fått bjuda in till så mycket bättre hade vi nog valt Carola, Björn Skifts, Lisa Nilsson, Peter LeMarc, Uno Svenningsson, Per Gessle... ja vi skulle nog kunna rabbla några fler...
Ibland har vi ryst av välbehag och många goda ögonblick har det blivit :D
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: