Underbara dryck!

Nu börjar Gubben höst krypa fram. I alla fall här i Halmstad, det är fortfarande härligt med den underbara höstdräkt som naturen skapar åt oss men det ruskar och blåser och regnar också ibland. MEN! Det gör inte mig så mycket alls. Visst, det blir mörkare, men också mysigare. Kylan gör att man får leta fram den varma vinterjackan. Dessutom finns det inget bättre te-väder än regn och rusk. Så välkommen Höst, även om du är en surmulen gubbe som drar med dig regn och rusk ibland.

 

Min topp-fem-lista med bra saker på hösten:

- Drick massor med te. Inte bara sätta igång en kopp i vattenkokaren, utan koka en hel kanna och sedan bälja i sig te som om det inte fanns någon morgondag ;).

- Tända massor med ljus. Ja, det är väl en av de mest klassiska höstgrejerna.

- Boken. Det är alltid på hösten jag längtar mest efter en bra bok, förr så läste  jag alltid jättemycket hela året. Nu får jag passa på när jag är inte har för mycket högskolestudier och tentor att göra. Ja, jag läser ju även då, men kan inte välja skönlitterärt i samma utsträckning som förr.

- Bädda in mig i filtar. Jag hatar att frysa, så filtar och raggsockor är höstens uniform.

- Wordfeud och sällskapsspel. Det är nu de kommer fram ur lådan och stannar till tjälen gått ur marken!

- Kom på en sjätte sak! Soppa! Hur gött är det inte med soppa om hösten?

 

Vad har ni för bästa-höst-tips? Berätta!

 

 
 
 

Kommentera här: