Plötsligt händer det...

Vaknar till med ett ryck… har fortfarande kvar känslan i drömlandets fasansfulla upplevelse. Masar mig närmare min älskling och ligger tätt, tätt.. försöker slappna av. Min kärlek vaknar till och jag berättar om insekterna som borrat sig in i hela min kropp. Han mumlar något om att insekter betyder pengar. Jag ligger stilla, föröker verkligen slappna av, snabbt blir det otroligt varmt där under täcket, så nära någon man älskar. Jag masar mig tillbaka till min sida av sängen men håller fortfarande kvar benet under hans täcke bara för att…

Pengar , pengar Ja,  plötsligt händer det…

Jag tar upp telefonen och trycker fram Wordfeud, försöker få fram ett bra ord som ger många poäng.

Tankarna fladdrar. Jag fick flera lotter från svärmor när jag fyllde år i veckan… utdelningen blev inte så stor men dock en så där 80Kr. Ska man lösa in eller ta en ny lott? Det är nu frågan… jag ligger och bollar tanken. Det hör till saken att i fredags morse fick en av min stora kärleks utmanare i Wordfeudspelet åka till Stokholm och skrapa fram 100 000kr på Triss. Bo på hotell och få fin middag.

                                                          
 
 
 
 
 

Ja, plötsligt händer det… eller kanske inte, eller? Kan det hända mig eller nääää det är sådan liten chans och jaaa hon fick ju inte storkovan precis men vad kvittar det, en extra slant kan man ju behöva när det nu snart är jul…  

Nä, nu går jag upp och sätter på kaffet till min älskling… laddar om,  för idag har vi planerat att ta oss ut på golfbanan… och hur jag blev golfare är en helt annan historia. 

                                                                                                

Kommentarer:

1 Anonym:

Du köp en lott kanske lite olika lotter lycka till..

2 Eva-Lena:

Hej, Ingela!
Först nu har jag fattat att du startat upp en blogg! Vad roligt! Det är ju underbart kul att få skriva av sig om både ditt o datt och inte behöva hålla sig till vad andra varken tycker eller vill diskutera. Bra grej för sin egen del!

Och stot grattis på födelsedagen, som jag också missade! Är det Big Bang nästa år? Ja, det är det ju! Jag har hoppat över mitt mitt-i-ilvet-firande i år och återkommer nästa år, efter flytt o annat.

Hoppas vi hinner ses snart igen! Har ni vägarna förbi Varberg/Läjet så finns vi oftast nu på Tångvägen 10... ;)

Kram på dig o er! <3

Svar: Tack raring! Vi kommer gärna inom när vi har vägarna förbi... är riktigt nyfiken på ert nya boende. Kram
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: