Nu är de snart här igen…

Så mycket bättre 2013 sänds åter igen i tv4.

Artisterna som sluter upp och träffas under  en sommarvecka på Gotland för att tolka varandras låtar.  Varje artist har en egen dag tillägnad sig och under dagen ska de andra artisterna framföra egna versioner av artistens låtar. Man får även en inblick i deras tid tillsammans.

Första årets medverkande känns som den som gett mest intryck på mig. Men så kanske det är när ett nytt program lanseras. Nästkommande säsonger har något att leva upp till och man sitter där med en viss förväntan…

Några av de som gjort mest intryck  med sin personlighet i programmen är  Lasse Berghagen,  Thomas Di Leva, September, Laleh, Darin Zanyar, Miss Li, Maja Ivarsson.

Några av de låtar som gett mig mest rent musikaliskt i programserien är  Thomas Di Leva tolkning av Sträck ut din hand (Lasse Berghagen) och Magnus Ugglas tolkning av Olle Ljungströms låt:  Jag och min far.

Ska jag vara riktigt ärlig så går nog de flesta av de övriga låtarna hem i mitt och Görans hem. Ofta kan någon av programens låtar spelas från Spotify på hög volym när vi plockar, städar och lagar mat. 

 

De medverkande i årets upplaga av Så mycket bättre är Agnes, Ulf Dageby, Titiyo, Lill Lindfors, Ebbot Lundberg, Ken Ring och Bo Kasper Sundström. Och vad ska vi tro om detta… 

Ingen är av dem är min favorit. Ändå kommer jag att sitta bänkad framför tv´n. Det bli oerhört spännande att höra vad dessa sju artister kan skapa med varandras låtskatter. Det är ett gäng musikanter som spänner över flera musikgenrer och generationer och de har dessutom fascinerande och intressanta karriärer och liv som vi tittare kommer att få ta del av. Jag har på känn att det här kommer att bli så mycket bättre…

 

 


Kommentera här: