Ibland så förvandlas jag…

Ibland så förvandlas jag från den där mysiga trevliga kvinnan, mamman och fröken… Jag byter helt enkelt skepnad och ikläder mig rollen som någon helt annan. Det är inte det att jag känner mig schizofren på något vis men ibland så bara sker det . Jag känner det ända innifrån.

Fråga mina barn... ibland minns de från sina tidiga år hur en för de hemsk läskig kvinna äntrade vårt hem. Iklädd långt mörkt hår, vårtig lång näsa, svart kjol, gröna hanskar och med blådraperad stickad sjal över axlarna.  Kraxande lät hon barnen bjudas in till sagoläsning ur en hemsk läskig spökbok. Ibland blev barnen helt enkelt skiträdda.  De kan prata om det än i dag.

Nuförtiden brukar hon dyka upp i samband med att Spöket Sixten har varit i farten och lämnat ett brev och en skattkarta på förskolan... då brukar det bli skattjakt, detta sker oftast i slutet på oktober...

Silverskatten och stegen är en av de saker som är speciella i letandet. Ibland hittade vi spindlar, spöken och en och annan snok. Även nu läser jag för barnen i Stora spökboken,. Kläderna har ändrat lite av sin karaktär.  Sagohatten och sagocape är ett måste och helst läses boken i ljuset av en kandelaber.

Visst kan arbetet med barnen vara alldeles underbart härligt. Barnen letar sedan plastbokstäver och är ivriga på att sätta upp dem på rätt bokstav i Sixtens stora brev.

Jag tror ni kan gissa att vilken bokstav vi ljudar och pratar om med barnen?

                             
 

Oj oj oj, nu känner jag i hela kroppen att det är något på gång... vi börjar närma oss!

 

Simmeli, summeli svärd

Vi tar oss till sagans värld

Simmeli, summeli slända

Där kan ju allting hända

psssssssss .... BOOM!

                        
 

Tio, nio, åtta, sju, sex, fem,

fyra, tre, två, ett - NOLL!!

Simmeli, summeli salen

Tillbaka till Stora salen

psssssssss .... BOOM!

 

Kommentarer:

1 Anonym:

Var får du allt ifrån!!!!

Kommentera här: