Ombudsträff...

I dag har jag tillbringat en härligt trevlig eftermiddag med Lärarförbundet och terminens sista ombudsträff här i Halmstad.

 Dagen till ära förlagd till arenhallen där även kvällens match skulle gå.

På agendan fick vi information om legitimationsfrågor, budget, lönekriterier m.m.

 

HK Drotts tränare Ulf Sivertsson (min gamla klasskamrat från barnskötarutbildningen) pratar ledarskap och taktik inför kvällens match.

En otroligt god buffé serverades innan match mot Gorenje i Champions league .

Trevligt sällskap...
 

Minnen gör att jag svävade bort i tankarna till sporthallen och gamla ishallen i slutet på 70- och 80 talet. Slutspelsmatcher där hela läktarna vibrerade av förväntan och jubel.

Många stora namn som: Ola Lindgren, Thomas Sivertsson, Göran Bengtsson, Jörgen Abrahamsson, Tomas Gustafsson, Bengt Johansson

HK Drott dominerade Allsvenskan igenom hela 1978-1979 säsongen, men bara i slutet sjönk till 4: e plats, flyttade klubben sin playoffmatcher till Sannarpshallen , den lokala ishockeyrink, som blir en stor framgång med åskådarna med över 12.000 personer kommer att se matcherna, HK Drott vann sitt tredje svenska mästare titel efter en finalmatch. Många härliga hemmamatcher har jag sett under ungdomsåren. 

Dagens match gled Drott helt ur händerna. Gorenje briljerade på alla positioner och det var en tydlig skillnad i snabbhet, styrka och finurlighet. Den andra halvleken blev nästan lika målrik som den första. Det slovenska laget behövde dock aldrig känna något hot.

Matchen slutade: HK Drott Halmstad - Gorenje Valenje 32-40 (14-21) men det blev ändå en härlig stund där gamla minnen ännu en gång kunde få fladdra fritt och få komma fram och ge sig tillkänna.

Tack HK Drott, för gamla minnen!

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Jag saknar den gamla sporthallen och alla härliga slutspelsmatcher i ishallen. Vilka profiler Drott har haft. Jag tar mig friheten att lägga till två stycken till. Björn "Böna" Hansson och Einar Jacobsson som kunde få mig att jubla och slita mitt hår i anfallet efter när han drog iväg ett skott i taket.

Svar: Du har rätt det finns många namn man kan lyfta fram. Jag satt ofta på helspänn, jublade, klappade och skrek när glädjen var som störst. Och vilka härliga matcher...
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: