Nov. 08, 2013

I dag har min kära bil tagit mig 22 mil österut. Målet var att få umgås med min kära son över helgen. Med fullpackad bil styrde jag så mot Blekinge och den fantastiska skärgårdsstaden Karlskrona.





Solen lyste vägen fram och jag upplevde ett fantastiskt höstlandskap där jag åkte... Megapol, ganska högt på radion gör att vägen känns med ens lite korta, både gamla och nya godingar att sjunga med i. Annars är det ingen rolig väg att köra kan man säga....skog, skog och ödemark blir man inte så upplyft av. Dock kände jag mig riktigt upplyft av solens strålar och skönheten i naturen.






Det hör till saken att jag planerat att komma iväg efter arbetet vid ca 14.00 då jag var på plats först och öppnade på förskolan idag. Tyvärr blev inte dagen som vi tänkt oss, till min glädje naturligtvis... Många, allt för många barn hade under gårdagen insjuknat i maginfluensa. Detta innebar att endast fem barn på vår avdelning dök upp.. Mina kära kollegor tyckte då att jag kunde passa på och kompa ut några timmar för att komma iväg innan mörkret sänkte sig. Detta passade mig perfekt. Hoppas dock att jag inte för med mig något till min son, vill inte heller själv bli liggande....    


Då jag vandrat gata upp och gata ner inne i centrum i väntan på att sonen skulle studera klart för dagen, tog jag bilen till studentområdet för att glida ner i en härligt go fåtölj på biblioteket.








Skylten som mötte mig var dock att öppettider endast begränsade sig till 16.00 på fredagar.  Detta gjorde att jag fick trycka ner rumpan på en av de färjade trästolarna i foajén. Dock hade jag tillgång till toalett som helt plötsligt blivit en nödvändighet efter den långa resan. Mörkret sänker sig i väntan och då jag passar jag på att börja min bloggresa och är nu i skrivande stund.  Härlig, ett sms och han är nu på väg... Jag återkommer...    




Vi har plockat och plockat och plockat, så nu verkar alla kökssaker vara på plats i skåpen. Pizzan är beställd och snart glider vi ner i soffan för att titta på en härlig film tillsammans. Ska bli gott och få en helg tillsammans.






Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Jag tror inte att det fick plats några magbacillusker i bilen. ;) Det var så fint reseväder igår. Vi gjorde tvärtom. Åkte i solskenet mot Bjärahalvön och till Halmstad. Eftersom du inte var hemma fick vi åka hem igen. ;) Biblioteket i Karlskrona ser häftigt ut. Önskar er en fin helg ihop. Ni såg väl inte på något otäckt? Kram

2 Åse:

Karlskrona en vacker stad. Hoppas ni får en härlig helg tillsammans du och sonen.

Svar: Tack! Vi fick en fantastisk helg tillsammans:D
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: