Maken till energiska damer och farbröder…

Den fantastiska skärgårdsstaden Karlskrona visade sig från en otroligt ljus sida under fredagseftermiddagen. Solen lyste vägen fram och jag upplevde ett fantastiskt höstlandskap under färden.  En fantastisk känsla, uppfylld av solens strålar och skönheten i naturen.

Tyvärr höll detta inte i sig under lördagen och söndagen… nu gällde det att hitta andra skönheter för att muntra upp sig i. Sonen och gjorde allt för att hitta på något som kunde vara roligt för oss.

Vi tog en promenad i duggregnet och hamnade här. 
 

Till alla de fantastiska människor som tillsammans bygger upp second hand-butiker. Maken till energiska damer och farbröder har jag sällan stött på. Rörd till mitt innersta hjärta är jag över deras slit och engagemang, min generation har en del att lära av denna generations välvilja!

Här finns ett fantastiskt sätt för studenter att bygga upp sitt första hem. Jag själv älskade att gå på loppisar då jag själv startade upp mitt eget hem en gång i tiden. Finna gamla slitna möbler som har sin historia och göra dessa till sina med färg och tyg… sätta sin egen prägel. Nu för tiden kanske det blir en lite semester tripp till något loppis under sommaren. Att köpa och sälja på loppis har blivit en folkrörelse i tiden.

Sonen har redan varit här tre lördagar i rad. En soffa, soffbord och ett skrivbord har redan inhandlats till det första hemmet. Nu gällde det att hitta riktigt bra saker till köket. Gratängfat är under luppen då detta var en av sakerna vi var ute efter. Potatisgratäng är tydligen efterlängtat…

Snart jul…  lite ljus som kan lysa upp i adventsmörkret och gratängfat, salt och pepparströare fanns det också .

Jag måste säga att jag är riktigt stolt över min son, han har under loppet av några månader förvandlats från den yngste sonen i modershjärtat till en ung man som klarar sig själv på ett fantastiskt sätt. Jag önskar dig all lycka Zebastian du kommer att fixa det här galant det är jag säker på. 

Tack för en riktigt bra helg!
 
 
 
 

Kommentera här: